Activitate „Scrisori la redacție”…. din cadrul Proiectului Educațional de prevenire și conștientizare a bullying-ului în școli ” O mână de ajutor”
În școlile romanești, fenomenul de bullying are o incidență din ce în ce mai ridicată, pericolul venind din falsa impresie de normalitate a acestuia, majoritatea oamenilor acceptându-l ca pe o componentă obișnuită a vieții de zi cu zi.
Am inițiat și derulat acest proiect, conștienți fiind că ” datorăm copilului cel mai profund respect”. Activitățile desfășurate au reprezentat o formă de a educa altfel, de a îi învăța pe elevi, să fie mai buni, mai toleranți, mai empatici și mai solidari cu problemele celor din jurul lor, prin intermediul unor activități educative non-formale care le-au stârnit, curiozitatea, inițiativa, dorința de implicare și participare. Toți cei implicați în proiect au înțeles că încălcarea dreptului copilului naște povești triste și grele, că respectarea drepturilor copilului nu este o opțiune, ci o obligație pe care o avem fiecare, indiferent că suntem adulți sau copii. Doar astfel putem contribui la construirea unei școli și, implicit, a unei lumi mai bune, mai tolerante, mai incluzive pentru fiecare dintre noi.
La activitatea „Scrisori la redacție” au participat elevii clasei a II a B unde d-na bibliotecara le-a prezentat o poveste terapeutică despre prietenie și integrarea tuturor. Elevii au avut de desenat o scrisoare către cel mai bun prieten căruia îi mulțumește pentru faptul că este un așa bun prieten.
Responsabil: prof consilier Adrian Tanchiș
Parteneri: Bibliotecar Todoca Claudia, Prof. învățământ primar Teodora Gligor