pocu ltcpm arad

Proiect POCU

,,Stagii de practică pentru elevii liceelor tehnologice ARAD”

Dezvoltarea aptitudinilor de muncă ale elevilor din învăţământul secundar şi terţiar non – universitar (ISCED 2-4, nivel de calificare 3-5), respectiv a 181 de elevi de la 4 licee tehnologice din municipiul Arad, pentru facilitarea tranziţiei acestora de la scoală la viaţa activă şi îmbunătăţirea condiţiilor de inserţie pe piaţa muncii, consiliere şi orientare profesională, prin activităţi suport pentru ocupare, şi prin organizarea de stagii de practică la agenţi economici din domeniul în care aceştia se pregătesc, pe o perioada de 24 de luni.

Afişul Proiectului ,,Stagii de practică pentru elevii liceelor tehnologice ARAD”DOCUMENT
Prezentare beneficii Proiect ,,Stagii de practică pentru elevii liceelor tehnologice ARAD”DOCUMENT
Pliant de informare a elevilorDOCUMENT

ACTIVITATEA A2.1 INFORMARE, CONŞTIENTIZARE ŞI CONSILIERE/ORIENTARE

1. Realizarea campaniei de informare şi conştientizare a elevilor, pentru atragerea în proiect.

2. Consiliere şi orientare profesională, în vederea autoevaluării, dezvoltării personale şi valorificării la maximum a aptitudinilor personale, în vederea găsirii unui loc de muncă adecvat pregătirii lor.

3. Consiliere privind căutarea unui loc de muncă.

Elevii vor învăța să exploreze piața muncii, să culeagă informații şi să ia o decizie privind cariera.

În cadrul unor exerciţii şi prin aplicarea unor Chestionare, elevii își vor putea investiga interesele, valorile, abilităţile şi trăsăturile de personalitate, şi vor insera aceste elemente de AUTOCUNOAŞTERE în propriul Curriculum Vitae (CV) şi  în Scrisoarea de intenţie, pe care vor învăţa să le elaboreze. Apoi vor descoperi elementele importante de care este indicat să ţină cont la un interviu de angajare.

A3.1 ACTIVITĂŢI SUPORT PENTRU STAGII

Elevii din grupul ţintă vor participa la ore de formare în laboratorul nou dotat în cadrul şcolii, cu exemplificarea practică a cunoștințelor teoretice, realizată de către tutorele de practică, angajat al şcolii.

Pe parcursul participării la activităţile proiectului, elevii vor beneficia de o bursă de 500 lei/lună.

ACTIVITATEA 3.2 ORGANIZAREA PRACTICII LA AGENȚII ECONOMICI

După orele de practică în şcoală, elevii din grupul ţintă al proiectului, vor participa la ore de practică la agenţii economici, unde vor aplica cunoştinţele teoretice şi vor dobândi abilităţile practice necesare la angajare.

Tutorele de practică desemnat de scoala, poate răspunde tuturor întrebărilor legate de procesele și procedeele de lucru. El joacă un rol esențial în procesul de învăţare susținând elevul pe perioada practicii, ajutându-l în stabilirea planului de carieră. În plus, față de bagajul tehnic, tutorele trebuie să susțină elevul în dezvoltarea unor abilități individuale și personale, precum și a unor competențe din care nu trebuie să lipsească dezvoltarea unei atitudini pozitive față de muncă sau abilitatea de a rezolva probleme, de a lucra în echipă şi a învăța cum să devii mai productiv. Tutorele se asigura ca sarcinile de practica ale elevului sunt in concordanta cu programa pentru practică si cu planul de învățământ. Tutorele monitorizează prezenta, activitatea, implicarea si dezvoltarea elevului pe perioada practicii și completarea caietului de practica. Pe baza acestei monitorizări face propuneri pentru recompensarea elevilor cu rezultate bune.

CONSTRUCȚII

PROTECȚIA MEDIULUI

ACTIVITATEA 4.1 DEZVOLTAREA PROGRAMELOR DE ÎNVĂȚARE LA LOCUL DE MUNCĂ

Formator competențe comune (IT și Antreprenoriat)

Acest formator îi inițiază pe elevi în vederea utilizării unui program informatic specializat, pentru meseria în care se pregătesc. El va prezenta modul în care acest program răspunde diferitelor necesități legate de nevoile specifice din meseria în care se pregătesc elevii. Formatorul pe alte tipuri de competențe, cum ar fi antreprenoriat, sau alta competentă comună, îi va pregăti pe elevi într-o altă competență decât cea specifică meseriei, dar care, împreună cu pregătirea în profesiune, vor conduce la dezvoltarea personala a elevului, în vederea inserției mai ușoare pe piața muncii după absolvire.

IT

ANTREPRENORIAT